۱۳۹۰/۰۲/۱۸

تهران پر از غبار

غبار بدی شهر رو در بر گرفته. همه جا بوی خاک می ده . هوا سنگینه .کاش بارون بباره .
تازه می فهمم خوزستانیها چی می کشن. خاله ام میگفت دونه های خاک رو تو دهنت حس می کنی. راست می گفت خیلی بده . اونا که آب هم ندارن .
سرم درد می کنه چند تا از همکارام هم گفتن که سردرد دارن شاید به خاطر سنگینیه هواست .
......
اینتراپت

....
تو این فاصله بارون بارید .
هوا خنکه .

......


چند روزیه که کتاب نخوندم ولی فیلم زیاد دیدم...

یه فیلم فرانسوی به اسم خیلی وقته که دوست دارم . فیلم بسیار قشنگ در مورد می شه گفت حس مادری.

فیلمی که اسکار فیلم خارجی رو گرفت و دانمارکی بود . "در دنیای بهتر" in a better world
تو این فیلم همه چی بود . خیانت و دروغ و تجاوز و مرگ و عشق و زندگی و دوستی و ....
فیلم خوبی بود فقط شاید یه کم حوصله آدم سر می رفت چون عین زندگی بود.

من فیلمایی رو که یه کم بیشتر از زندگی معمولی توشون عشق هست و یا آدماش از آدمای معمولی یه کم فیلسوف ترن رو بیشتر دوست دارم. خود زندگی معمولی به اندازه کافی خسته کننده هست که دیگه نخوام فیلمش رو ببینم .

خیلی سرسری زندگی می کنیم. سرسری عشق می ورزیم. سرسری لذت می بریم. و عمیق می میریم.
چون مردنمان دست خودمان نیست وگرنه سرسری هم می مردیم.

کمی دقت بیشتر ، کمی عمیقتر ...


کاش بارانی بر ذهن غبار آلوده من می بارید

............................................................................

۳ نظر:

آذین گفت...

این پست رو هم خیلی دوست داشتم. معرکه بود.
خیلی سرسری زندگی می کنیم. سرسری عشق می ورزیم. سرسری لذت می بریم. و عمیق می میریم.
چون مردنمان دست خودمان نیست وگرنه سرسری هم می مردیم.کمی دقت بیشتر ، کمی عمیقتر ...
به اصطلاح من که به خودم می گفتم تنبه ام خیلی کمه :( ولی بعد به این نتیجه رسیدم کار من یکی نیست که هم متنبه باشم و هم زندگی کنم. باید بین این دو یکی رو انتخاب کنم. این روزها دلم تنبه میخواهد. میخواهم از خواب نازم بیدار شم.
من هم فیلم هایی که ورای زندگی باشند رو دوست دارم. عشق های عمیق رمز آلود رو دوست دارم، آدمهای شکننده ی مرزهای روتین انسانی رو دوست دارم. یکی مثل خودت.

علي گفت...

سلام. به نظر من بد نيست كه بعضي وقتا سرسري زندگي كنيم و سرسري عشق بورزيم و سرسري لذت ببريم. مثل بچه ها حداقل اون لحظه رو از دست نمي ديم مگه نمي گفتي دنيا همينكه من خوبم مثل فحشه برات . پس براي انتقام از دنيا هم كه شده حالمون خوب باشيم.
ببخشيد كه نظرات من با شماها فرق مي كنه . اين صرفا نظر منه و هيچ تعصبي هم براش ندارم.

مژگان گفت...

ببين ميترا جون من فكر نمي كنم هيچ باروني بتونه اين كله ي كج و كوله و غبار گرفته ي جنابعالي رو درست كنه ها!!!! همون كله ي كج و كوله اي كه من اينهمه دوستش دارم اونم دقيقا" به خاطر همين غبار و اين حرفاش، اين غبارا به راحتي نصيب هر سري نميشه، دل بايد درد زندگي داشته باشه، چي مي گم من، درد درست زندگي كردن داشته باشه تا خدا يه همچين نعمتي رو بهش بده...