۱۳۹۰/۰۵/۰۶

پول

مدتها بود در این مورد فکر می کردم که درسته که تو دنیای امروز بدون پول به هیچی نمی رسی ، حتی آرزوهای غیر مادی هم با پول دستیافتنی می شن . ولی باز هم نمی فهمم آدمهایی رو که بیش از یک اندازه ای پول می خوان و سیر نمی شن . نمی فهمم آدمهایی رو که به خاطر پول هر کاری می کنند . جنایت می کنند.می کشند و ... .

و باز نمی فهمیدم چه طور می شه اینقدر گرسنه تو دنیا باشه و آدمای بیش از حد پولدار هم باشن و کاری واسه اون گرسنه ها نکنن.

تو بالاترین خوندم که اولین تن فروشی در حیوانات توسط یک میمون ماده انجام شد. موضوع از این قرار بود یک گروه دانشمند به یکسری میمون آموزش داده بودن که در ازای دریافت غذا پول پرداخت کنند. یعنی بهشون سکه داده بودن و آموزش داده بودن که سکه ها رو از ازای دریافت غذا پرداخت کنند.بعد از یه مدتی دیدن یه میمون ماده داره در ازای سکس با نرها ازشون پول می گیره . بعدش با اون پول می یاد سراغ مسئول غذا و برا خودش غذای بیشتری می گیره.


بعدش من داشتم فکر می کردم اصلا کی پول رو اختراع کرد و آیا این اختراع چیز خوبی بود یا نه و اگر مفهوم پول در دنیا وجود نداشت الان دنیا چه شکلی بود و آدما چه جوری بودن و اصلا آدم گرسنه داشتیم یا نه ؟ و خلاصه کلی رفتم تو رویای دنیای بدون پول و واسه خودم فکر کردم که اگه پول نبود حتما دنیا خیلی قشنگتر بود و داشتم رویا می بافتم که جمله زیر رو تو بالاترین دیدم ...

"فقط هنگامی که آخرین درخت قطع شد، آخرین رودخانه آلوده شد، آخرین ماهی‌ گرفته شد... آنگاه خواهیم فهمید که پول را نمی‌شود خورد! (ضرب‌المثل سرخپوستان)

عجب جمله حکیمانه ای .
می خوام برم فکر کنم در موردش . هم به یک دنیای از اول بدون پول . و هم به یک دنیایی که فقط پول داره و دیگر هیچ ....

.......