۱۳۹۰/۰۳/۱۹

تاریخ

قبلا هم گفته بودم فیلم هایی را دوست دارم که قصه اش و آدماش عین آدمهای دوروبر و قصه های دورو برمون نباشن. داشتیم راجع به فیلم rabbit hole حرف می زدیم که دوستم گفت خیلی مثل زندگی معمولی بود منم بهش گفتم اگر زندگی و آدمهای متفاوت می خوای فیلم فرانسوی ببین. سوژه فیلم های فرانسوی بسیار متفاوت و آدمهای قصه هم همینطور.
دیشب یک فیلم فرانسوی می دیدم اسمش CRIME D'AMOUR یا جرم عشق بود. البته جرم رخ داده شده در فیلم به نظر من به خاطر عشق نبود بیشتر به خاطر حسادت بود و انتقام گیری از کسی که در مقابلش احساس حقارت می کرد.
یک سریال 4 قسمتی هم هست که فکر کنم به سفارش بی بی سی ساخته شده به اسم House of Saddam دیدنش بد نیست. در مورد زندگی صدام جنگ عراق با ایران و عراق با کویت کلا خود صدام و خونوادشه . چقدر زود صدام به یک فیلم تاریخی تبدیل شد. جالبه دوران بچگی ما الان به تاریخ پیوسته . صدام نقش زیادی در بچگی ما داشت . یادم می یاد در اون لباس نظامی با اون سبیل پر ابهتش تفنگ به دست می گرفت و شلیک هوایی می کرد یه کلاه کج هم داشت . و یادمه که همه نفرینش می کردن و اونموقع ها خوزستان که می رفتیم تلویزیون عراق رو می دیدیم و نشون می داد که مردم چقدر دوسش دارن و پیرزن ها جلوی صدام از خوشحالی می رقصیدند و حالا تاریخ چیز دیگری می گوید .
و امان از روزی که پرده ها کنار می رود و فیلم دیکتاتورها را می سازند. جنایتهایشان ، ظلم هایشان و جورهایشان را بی پرده نشانت می دهند . امان از روزی که فیلم دیکتاتورها را بسازند.....