۱۳۹۲/۰۷/۱۹

باز آهنگهای شاهین و من و لحظات خاطره بر انگیز

آدما وقتی می فهمن دیگه فهمیدن . راه برگشتی نیست . وقتی فهمیدی دیگه نمی تونی خودتو به نفهمیدن بزنی . باید شانس بیاری هیچوقت نفهمی . شاهین یکی از اون آدمهائیه که فهمیده و دیگه راه برگشتی نداره . آلبوم جدیدش با نام ترامادول رو به مناسبت روز تولد فریدون فرخزاد  15 مهر منتشر کرده  . چند شب و روزه که مدام گوش می کنم . با هر 8 آهنگش تک تک زندگی کردم و به عمق رفتم و برگشتم. آدمایی مثل شاهین از وقتی که فهمیدن یه روز خوش نداشتن . همش زجر کشیدن. بین بقیه که نفهمیدن و راحتن و زندگیشونو می کنن تنها می مونن . بعضی از این آدما که فهمیدن سکوت می کنن و فهمشون مثل خوره روح و روانشون رو می خوره و بعضی ها مثل شاهین می شن فریاد . آنقدر فریاد می زنن تا شاید بقیه هم بفهمن. ولی من دیدم آدمهایی رو که گوشاشون رو می گیرن تا حرفهای آدمهایی مثل شاهین رو نشنون . 
یکی از آهنگاش به یه زبونییه  که من خوب نمی فهمم شاید کردی. یه ترجیع بندی داره که می گه "که زندگی همش غمه که زندگی همش غمه"  ملودی این آهنگ چنان غم رو بهت منتقل می کنه  به همون اندازه که آهنگساز و شاعر و خواننده می خواستن. 
و چه خاطره انگیزن تک تک آلبومهای شاهین برای من . بیشتر حال می ده که تنها گوش نکنی با کسی گوش کنی که اونم می فهمه و لذت می بره . 
وقتی آهنگای شاهین رو گوش می دم از تنهایی در می یام . دیگه احساس نمی کنم که مریضم که افسرده ام می فهمم آدمهای دیگه ای هم هستن که به اندازه من زجر می کشن از همه چیز و  از آدمها و از رفتارها و از کلیشه ها . شاهین باعث می شه از خودم نترسم از تفاوتهام از غربتم از تنهایی هام. 
از تو ای شعر واقعا ممنون........ از تو ای شاهین واقعا ممنون