۱۳۸۹/۱۰/۰۹

تولد فروغ فرخزاد

تولد فروغ دیروز بود 8 دی . فروغ 8 دی 1313 به دنیا اومد . شعراشو که می خونی فکر می کنی شاید یه زن ایرونی در سال 1413 هم نتونه اینطوری که فروغ فکر می کرده فکر کنه .

سنت شکنی فروغ و شهامت و جسارتش دیوانه کننده است.

یه بار با ماندانا رفتیم ظهیرالدوله سر خاک فروغ.

.....

نمی دانم چه می خواهم خدایا

به دنبال چه می گردم شب و روز

چه می جوید نگاه خسته من

چرا افسرده است این قلب پر سوز

.....



فروغ هم از این مشکلات ما داشته

.....

ترس ترسان در پی آن پاسخ مرموز

سر نهادم در رهی تاریک و پیچاپیچ

سایه افکندی بر آن پایان و دانستم

پای تا سر هیچ هستم هیچ هستم هیچ



.....



دیگر نمی بینم

ما بر زمینی هرزه روئیدیم

ما بر زمینی هرزه می باریم

ما هیچ را در راه ها دیدیم

بر اسب زرد بالدار خویش

چون پادشاهی راه می پیمود

افسوس ما خوشبخت و آرامیم

افسوس ما دلتنگ و خاموشیم

خوشبخت زیرا دوست می داریم

دلتنگ زیرا عشق نفرینیست



.....



پرواز را به خاطر بسپار

پرنده مردنیست



.......



می فرو مانده به جام

سر به سجاده نهادن تا کی؟

او در اینجاست نهان

می درخشد در می

....



چه گریزیت ز من؟

چه شتابیست به راه؟

به چه خواهی بردن

در شبی این همه تاریک پناه؟

.....
یک پنجره برای من کافیست
یک پنجره به لحظه ای آگاهی و نگاه و سکوت
....
و

....

۲ نظر:

آذین گفت...

صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
تا دگر مادر گیتی چون او فرزند بزاید

Monelly گفت...

thanks for the poems ...merci az yadavariha ...